Motorolaj

FŐOLDAL VIBO SUPERFITT MOTOROLAJ

Figyelembe véve a motorolaj opciók összes lehetőségét, ijesztő feladatnak tűnhet az autójának megfelelő kenőanyag kiválasztása. Bár rengeteg információ található a különféle olajválasztásokról, az első lépés őszintén elég egyszerű: Nézze meg autójának kézikönyvét.

Az Ön gépkocsijának használati útmutatójában fel lesz sorolva az ajánlott olajtömeg, legyen az szabványos formátum, például 10W-30, vagy valami szokatlanabb. Ez a szám az Ön által használt olaj viszkozitására (vagy vastagságára) utal. Be kell állítania az évszakok súlyát és típusát, valamint az autó várható használatát, amelyet az alábbiakban ismertetünk. Mérsékelt hőmérsékleten történő rendszeres motorolaj használat esetén a használati útmutatóban leírtak megfelelnek. Mindig válasszon olyan márkájú olajat, amelyen megjelenik a csillagkép, amely jelzi, hogy az olajat az American Petroleum Institute tesztelte.

Motorolaj szabványok

A tárolón két karakteres szolgáltatásmegjelölést is észrevesz. Az API legújabb szolgáltatási szabványai az SP a benzinmotorok és a CK-4 a dízelek esetében. Ezek a betűk laboratóriumi és motorvizsgálatok csoportján alapulnak, amelyek meghatározzák az olaj képességét, hogy megvédje a motort a kopástól, a magas hőmérsékletű lerakódásoktól és az iszaptól. API teljes listáját ezen előírások itt az esetre, ha kíváncsi vagy, de győződjön meg róla, vásárol olajat, hogy a már kipróbált egy aktuális szabvány. Jelen írásban ez magában foglalja az SP, SN, SM, SL és SJ benzinmotorok esetében, valamint a CK-4, CJ-4, CI-4, CH-4 és az FA-4 a dízelek esetében.

Viszkozítás

A viszkozitás a folyadék áramlással szembeni ellenállására utal. A legtöbb motorolaj kereső viszkozitását annak alapján értékelik, hogy milyen vastag nulla Fahrenheit-fokon (amelyet a télen álló W-t megelőző szám képvisel, valamint 212 fokos vastagságot képvisel (amelyet a viszkozitásban a gondolatjel után a második szám képvisel) kijelölés).

A motorolaj hígítás közben egyre vékonyabb és folyékonyabb lesz. Ésszerű határokon belül a vastagabb olaj általában jobb kenőanyag-filmet tart fenn a mozgó alkatrészek között, és jobban tömíti a motor létfontosságú elemeit. Megfelelő adalékokkal, amelyek segítenek ellenállni a hő túlzott elvékonyodásának, az olajat hideg és egy másik viszkozitásra lehet besorolni. Minél jobban ellenáll az olaj a hígításnak, annál nagyobb lesz a második szám (például 10W-40 vagy 5W-30), és ez jó.

Közben alacsony hőmérsékleten az olajnak ellenállónak kell lennie a túlzott megvastagodással szemben, így továbbra is megfelelően áramolhat a motor összes mozgó alkatrészén. A túlzott vastagság megnehezítheti a motor beindítását, ami csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Ha az olaj túl sűrű, a motornak több energiára van szüksége a főtengely elforgatásához, amely részben olajfürdőbe merül. Az alacsonyabb szám jobb, mint a Ny-i időjárás a hideg időjárási teljesítmény érdekében, ezért általában egy 5 W-os olaj ajánlott téli használatra. A szintetikus olajok azonban úgy is formulázhatók, hogy hidegebben még könnyebben áramolhassanak, így képesek megfelelni a 0W besorolásnak megfelelő shell motorolaj teszteken.

Miután a motor jár, a motorolaj felmelegszik, ezért a magasabb második szám különösen fontos a szélsőséges felhasználások és a forróbb járású, bonyolultabb motorok esetében.


Társoldalak

Völgyhíd kávézó

Moto Cafe kávézó és étterem

Vak térkép

Euro Cent Kft. vegyiáru nagykereskedés

seo és keresőoptimalizálás